Skattefradrag, betingelser og vilkår
Du får skattefradrag for donasjoner til et bestemt formål og gavekort dersom dette er over 500 kr. Maksimal grense for skattefradrag i 2022 er 25 000 kr. Donasjonen og gavekortene må være betalt før den 30/12, og den totale gaven må være gitt innenfor et kalenderår.
Har du kjøpt gavekort i nettbutikken vil dette gi skattefradrag. Kjøp av fysiske gaver som f.eks. kaffe, lue eller drikkeflaske gir ikke skattefradrag.
Dersom du har rett på skattefradrag blir dette automatisk innberettet av Røde Kors til Skatteetaten. Du kan ikke innrapportere dette selv.
Betaling
Faktura sendes sammen med varene med 15 dager betalingsfrist.
Er du usikker kan du ta kontakt med oss på tlf. 21 07 25 60 eller epost: kundeservice@artisti.no
Retur
Ved enhver reklamasjon kontakt kundeservice på telefon 21 07 25 60 eller via epost: kundeservice@artisti.no. Påse at de returnerte varene er merket med det tildelte returnr, dette sikrer en rask og effektiv behandling. Varer som returneres uten avtale, aksepteres normalt ikke. Returnerte varer skal være i originalemballasje. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.
Angrefrist
I tillegg til vanlig reklamasjonsrett har du som kunde åpent kjøp med full returrett innen 10 dager.
Vi gjør oppmerksom på at returporto/fraktkostnader ikke refunderes dersom du benytter deg av retten til å returnere varene innen denne fristen.
Garanti/reklamasjon
Er et produkt blitt skadet under transport, har du fått feil produkt (størrelse eller farge) eller det er andre mangler ved produktet, har du de samme rettigheter som i andre butikker. Dette innebærer 2 års garanti mot feil eller mangler, og dersom produktet har en forventet levetid lengre enn 2 år (som f. eks en TV) utvides reklamasjonstiden til 5 år. For varer som returneres må du selv betale portoen, men du vil selvsagt få dette refundert når returen er ferdigbehandlet og akseptert. NB! Varer som blir returnert i oppkrav til vil ikke bli hentet.
Reparasjon
Dersom det oppstår en feil ved produktet vil vår kundeservice informere om hvor denne kan utbedres.
Dette gjelder ved garanti/reklamasjon og vanlige reparasjoner.